Theprivacydesk.be en gdpr-op-maat.be zijn commerciële benamingen en eigendom van Stan Macae Consult BV. Deze privacyverklaring wordt opgesteld en beheerd door Stan Macae Consult BV. 

SMC BV heeft haar maatschappelijke zetel te Aarschot in de Albertlaan nr. 45 met ondernemingsnummer BE0735.854.866. Voor alle vragen en/of opmerkingen, gelieve ons te contacteren op het hierboven vermelde adres of op het e-mailadres info@theprivacydesk.be . Hieronder wordt Theprivacydesk.be en Stan Macae Consult BV voluit zelf vernoemd of worden de verkorte versie TPD, SMC, wij of ons gebruikt.

Wij hechten veel waarde aan de bescherming van uw persoonsgegevens en dat uw privacy wordt gerespecteerd. In deze privacyverklaring willen we heldere en transparante informatie geven over welke gegevens we verzamelen en hoe wij omgaan met persoonsgegevens. Wij doen er alles aan om uw privacy te waarborgen en gaan daarom zorgvuldig om met persoonsgegevens.  The privacy desk houdt zich in alle gevallen aan de toepasselijke wet- en regelgeving, waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Deze Privacy verklaring heeft betrekking op elke natuurlijke persoon die persoonlijke gegevens bij ons achterlaat. De ‘verwerking van gegevens‘ slaat op elke actie die uitgevoerd wordt op, en met deze gegevens. Daaronder valt, onder andere, het opslaan, verzamelen, bewerken, kopiëren en verwijderen van gegevens. De verantwoordelijke voor de verwerking van gegevens is The privacy desk.

Contactformulier of correspondentie: 

Door het contactformulier op de website in te vullen, geeft u THEPRIVACYDESK toestemming om uw naam, e-mailadres en uw vraag of bericht te verwerken. Als u rechtstreeks contact met ons opneemt (per e-mail, telefoon of brief), verwerken wij uw contactgegevens en de inhoud van deze correspondentie. Wij gebruiken deze gegevens alleen om uw vraag of bericht afdoende te behandelen.

Nieuwsbrief: 

Als u zich abonneert op onze nieuwsbrief, verstrekt u ons uw naam en e-mailadres. THEPRIVACYDESK verzamelt deze gegevens op basis van uw toestemming en met als doel u relevante informatie toe te sturen en u op de hoogte te houden van ons laatste nieuws. Wij maken gebruik van een externe dienstverlener om de bezorging van onze nieuwsbrief te controleren. Ook bevat onze nieuwsbrief zogenaamde 'tracking pixels'. Een tracking pixel is een miniatuurafbeelding die een statistische analyse van het effect van een marketingcampagne mogelijk maakt, bv. om na te gaan of de e-mail met de nieuwsbrief werd geopend. De persoonsgegevens die via deze pixels worden verzameld, worden opgeslagen en geanalyseerd om de vorm en inhoud van de nieuwsbrief te optimaliseren en om de inhoud in de toekomst beter op uw interesses af te stemmen. Deze persoonsgegevens worden niet doorgegeven aan derden.

Voor verkoop- en marketingdoeleinden: 

THEPRIVACYDESK kan uw naam en contactgegevens gebruiken voor direct marketing campagnes, om u te informeren over promoties met betrekking tot de producten en diensten die THEPRIVACYDESK levert, en om contact op te nemen met potentiële toekomstige klanten. Wij kunnen de gegevens ook gebruiken om gerichte aanbiedingen te doen, bijv. via e-mail, of om een advertentie op onze eigen website te tonen. Wij versturen deze mededelingen of plaatsen de advertenties, op basis van het legitieme belang van THEPRIVACYDESK, als wij merken dat u geïnteresseerd bent in of baat hebt bij onze diensten of producten.

Enquêtes voor feedback: 

Op basis van het gerechtvaardigd belang van THEPRIVACYDESK kunnen wij uw contactgegevens gebruiken om de aan u aangeboden diensten te beoordelen, te evalueren en te verbeteren. Voor dit doel zouden wij vragenlijsten of klantenenquêtes kunnen versturen, of u vragen om ons klanten feedbackformulier in te vullen.

Sociale media: 

De websites van THEPRIVACYDESK integreren plug-ins van Facebook, LinkedIn, Twitter en Instagram. Vanaf het moment dat u onze website opent, sturen deze sociale plug-ins informatie naar het platform van derden over uw apparaat, welke pagina's u bezoekt en hoe u onze diensten gebruikt. De plug-ins worden verwerkt ongeacht of u een account hebt.

Evenementen

Wanneer u zich registreert voor een evenement dat wij organiseren, vragen wij u om bepaalde informatie te verstrekken om aan dat specifieke evenement deel te nemen. Zo zullen wij bijvoorbeeld meestal vragen om uw naam, e-mailadres, functie en organisatie. Wij verzamelen deze informatie op basis van uw toestemming om uw registratie te voltooien en de beste evenementervaring voor iedereen te garanderen.

Voor de levering van onze producten & diensten: 

Wanneer u bepaalde producten of diensten van THEPRIVACYDESK afneemt, verzamelen wij uw contactgegevens en facturatiegegevens. Dit is ten behoeve van het leveren van onze diensten en het beheren van onze klantrelatie en op basis van uw koopovereenkomst met THEPRIVACYDESK.

Overige relaties: 

Wij verzamelen contactgegevens van onze huidige of toekomstige leveranciers en partners. Wij verwerken deze gegevens voor het aangaan van onze overeenkomsten en het beheren van onze relaties of samenwerkingen. Deze verwerking is dus gebaseerd op het sluiten en uitvoeren van onze contracten en zakelijke relaties.

De rechtsgrond op basis waarvan THEPRIVACYDESK uw gegevens verwerkt, is toestemming. Door uw persoonsgegevens te verstrekken wanneer u met ons in contact treedt met THEPRIVACYDESK, stemt u in met de verwerking van die gegevens. 

THEPRIVACYDESK beschouwt uw persoonsgegevens als vertrouwelijk en verbindt zich ertoe deze uitsluitend te verwerken op een wijze die verenigbaar is met de doeleinden waarvoor de gegevens aanvankelijk werden verzameld.

Uw rechten als betrokkene

De betrokkene heeft te allen tijde de mogelijkheid om zijn of haar rechten uit te oefenen zoals beschreven in de Algemene Verordening Gegevensbescherming. De betrokkene kan de volgende rechten uitoefenen:

Recht op toegang

U hebt het recht om op elk moment en kosteloos toegang te krijgen tot uw persoonsgegevens en om een kopie te vragen van de persoonsgegevens die THEPRIVACYDESK over u verzamelt.

Recht op rechtzetting

U hebt altijd het recht om onjuiste persoonsgegevens te laten corrigeren, of onvolledige persoonsgegevens te laten aanvullen.

Recht op wissen ("recht om te worden vergeten")

U kunt verzoeken om uw persoonsgegevens uit de systemen van THEPRIVACYDESK te laten verwijderen. Het verzoek om uw persoonsgegevens te wissen kan niet altijd worden ingewilligd vanwege contractuele of wettelijke verplichtingen. THEPRIVACYDESK zal bij de beantwoording van uw verzoek rekening houden met deze verplichtingen.

Recht van bezwaar

U hebt het recht om bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens indien de verwerking plaatsvindt op grond van het gerechtvaardigd belang van THEPRIVACYDESK of op grond van het algemeen belang. Wij zullen de verwerking stopzetten tenzij wij kunnen aantonen dat er dwingende legitieme gronden zijn voor de verwerking of voor de uitoefening van rechtsvorderingen. U kunt ook bezwaar maken in het geval van direct marketing, zodat de persoonsgegevens niet langer voor deze doeleinden zullen worden verwerkt.

Recht om toestemming in te trekken

Voor de verwerking van uw persoonsgegevens die door THEPRIVACYDESK met uw toestemming zijn verzameld, kunt u uw toestemming te allen tijde intrekken. U kunt zich bijvoorbeeld altijd afmelden voor de nieuwsbrieven. Het intrekken van uw toestemming is echter niet van toepassing op verwerkingen die eerder door THEPRIVACYDESK zijn uitgevoerd.

Recht op beperking van de verwerking

In bepaalde gevallen heeft de betrokkene het recht om de beperking van de verwerking van zijn of haar persoonsgegevens te verkrijgen. Wij zullen uw gegevens blijven opslaan, maar het gebruik ervan beperken. U kunt dit verzoek bijvoorbeeld indienen wanneer u van mening bent dat uw persoonsgegevens onjuist zijn, of wanneer de verwerking door THEPRIVACYDESK ongerechtvaardigd is. Wij hoeven deze verzoeken alleen in te willigen in specifieke gevallen zoals wettelijk bepaald.

Recht op gegevensoverdraagbaarheid 

De betrokkene heeft het recht om de hem betreffende, door THEPRIVACYDESK verwerkte persoonsgegevens te ontvangen in een gestructureerd, algemeen gebruikt en leesbaar formaat en/of om deze gegevens aan een andere verwerkingsverantwoordelijke over te dragen.

Deze rechten kunnen kosteloos worden uitgeoefend door een e-mail te sturen naar info@theprivacydesk.be Wij verbinden ons ertoe uw verzoek binnen een maand na ontvangst te beantwoorden. Het is mogelijk dat wij u eerst om aanvullende informatie vragen om uw identiteit te bevestigen en om er zeker van te zijn dat het verzoek van u afkomstig is. 

Recht om een klacht in te dienen 

Indien u op enig moment van mening bent dat THEPRIVACYDESK uw privacy schendt, heeft u het recht om een klacht in te dienen bij de Belgische Gegevensbeschermingsautoriteit: Gegevensbeschermingsautoriteit, Drukpersstraat 35, 1000 Brussel, Tel +32 (0)2 274 48 00, e-mail: contact@apd-gba.be.

Doorgifte aan derden

THEPRIVACYDESK onthoudt zich van het openbaar maken of verkopen van persoonsgegevens van betrokkenen aan derden, alsmede van het openbaar maken van persoonsgegevens van betrokkenen, tenzij in de volgende specifieke gevallen:

Persoonsgegevens kunnen worden gedeeld tussen de verschillende vestigingen van THEPRIVACYDESK, in het geval deze overdracht nodig is voor het leveren van onze producten of diensten in overeenstemming met het vooraf bepaalde doel.

Persoonsgegevens kunnen worden gedeeld met derde dienstverleners aan wie THEPRIVACYDESK bepaalde verwerkingsactiviteiten heeft uitbesteed. In elk geval zijn zij beperkt tot het verwerken van uw persoonsgegevens in overeenstemming met onze instructies en indien nodig zal een gegevensverwerkingsovereenkomst worden gesloten zodat zij verplicht zijn om te voldoen aan alle verplichtingen die vereist zijn door de toepasselijke wetgeving inzake gegevensbescherming.

Met betrekking tot internationale doorgifte van persoonsgegevens en verwerking buiten de Europese Economische Ruimte (EER) worden uw gegevens alleen doorgegeven aan andere vestigingen van THEPRIVACYDESK of partijen in derde landen, zoals softwareproviders en cloud- of mailingdiensten, wanneer dit is toegestaan onder de toepasselijke wetgeving inzake gegevensbescherming. Wij garanderen passende waarborgen die ervoor zorgen dat uw rechten ook door de ontvanger van de gegevens buiten de EER worden gerespecteerd in overeenstemming met een adequaat niveau van gegevensbescherming.

Bewaring van uw persoonlijke gegevens

THEPRIVACYDESK erkent het belang van de bescherming van persoonsgegevens. Wij bewaren uw persoonsgegevens niet langer dan strikt noodzakelijk is voor de verwezenlijking van de doeleinden waarvoor wij de gegevens hebben ontvangen, dan wel voor de uitvoering van een contract of voor het nakomen van een wettelijke verplichting. De bewaartermijnen verschillen naar gelang van de aard van de verwerkingsactiviteit en het doel waarvoor de persoonsgegevens zijn verzameld.

De persoonsgegevens die wij verzamelen op basis van uw toestemming, worden door ons bewaard zolang uw toestemming geldig blijft.

Wij bewaren klant- en leveranciersinformatie over uw aankopen zo lang als redelijkerwijs nodig is om onze overeenkomsten uit te voeren, om te voldoen aan onze wettelijke verplichtingen (zoals boekhoudkundige en fiscale verplichtingen) en om geschillen op te lossen of overeenkomsten af te dwingen. Daarom wordt deze persoonlijke informatie bewaard voor de duur van onze contractuele relatie en gedurende 10 jaar daarna.

In alle gevallen kunnen persoonsgegevens langer worden bewaard als daar een wettelijke of reglementaire reden voor is, of voor een kortere periode als de betrokkene bezwaar maakt tegen de verwerking van zijn/haar persoonsgegevens en er niet langer een legitieme reden is om ze te bewaren. Wij garanderen dat wij slechts beperkte toegang zullen verlenen tot gearchiveerde gegevens en dat wij uw persoonsgegevens zullen verwijderen of anonimiseren indien de bewaartermijn is verstreken.

Beveiliging en vertrouwelijkheid van uw persoonsgegevens

THEPRIVACYDESK heeft technische en organisatorische beveiligingsmaatregelen genomen om de vernietiging, het verlies, de vervalsing, de wijziging, de ongeoorloofde toegang of de bekendmaking van uw persoonsgegevens aan derden en elke andere ongeoorloofde verwerking van deze gegevens te voorkomen. Wij hebben alles in het werk gesteld om de vertrouwelijkheid, integriteit en beschikbaarheid te waarborgen van de informatiesystemen en -diensten waarin persoonsgegevens worden verwerkt. Deze maatregelen omvatten fysieke en operationele beveiligingsmaatregelen, toegangscontrole, bewustmaking en vertrouwelijkheidsclausules. Al onze werknemers en door ons ingeschakelde derden zijn verplicht om de privacy en veiligheid van uw gegevens te respecteren.

Contactgegevens

Als u opmerkingen, vragen of zorgen hebt over de informatie in deze verklaring, of andere kwesties met betrekking tot de verwerking van uw persoonsgegevens door THE PRIVACY DESK kan u ons contacteren per mail info@theprivacydesk.be. Indien u er de voorkeur aan geeft per post contact met ons op te nemen, kan dit op dit adres: The privacy desk - Albertlaan 45 te 3200 Aarschot

Wijzigingen aan onze Privacyverklaring

Wij kunnen deze privacyverklaring aanpassen of bijwerken om wijzigingen in onze praktijken met betrekking tot de verwerking van uw persoonsgegevens, of wijzigingen in de toepasselijke wetgeving weer te geven. Wij zullen dit doen door de bijgewerkte versie op deze website te plaatsen. Wanneer wij wijzigingen in onze privacyverklaring publiceren, zullen wij de datum en het versienummer van de "laatste update" van onze Privacyverklaring wijzigen. Significante wijzigingen zullen op onze homepage worden gemeld. Desondanks raden wij u aan om onze Privacyverklaring regelmatig te lezen. 

Versie 2.0 op 23 augustus 2021.